Mercedes w123 - renowacja blacharsko-lakiernicza

Tradycyjne sposoby napraw karoserii są nie tylko bardzo czasochłonne, ale również niezwykle kosztowne. Znacznie lepsze rezultaty można osiągnąć, korzystając z usuwania wgnieceń metodą PDR, która okazuje się zdecydowanie korzystniejsza pod każdym względem. Przekonajmy się, jakie czynniki mają wpływ na kwotę, jaką trzeba zapłacić przy tego rodzaju usłudze.

Na czym polegają naprawy PDR? Naprawa wgnieceń Sulechów

Naprawa metodą PDR (Paintless Dent Repair) polega na prostowaniu wgnieceń karoserii, dzięki wykorzystaniu podatności metalu na odkształcenia. Uszkodzenia mogą być w niej usuwane za sprawą wypychania powadzonego od wewnętrznej strony elementu przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi przez doświadczonego fachowca. W wyniku interwencji tego typu da się uzyskać idealnie gładką powierzchnię, która nie będzie nosiła żadnych śladów zewnętrznej ingerencji. Inną opcją gwarantującą takie rezultaty jest zastosowanie metody wyciągania nazywanej Glue Puller. W jej przypadku odkształcenie jest usuwane przez działanie z zewnątrz i wymaga użycia specjalnego przyrządu. Na uszkodzonym elemencie jest przyklejany właściwie dobrany grzybek, który jest silnie pociągany w kierunki przeciwnym do wgniecenia.

Kiedy stosuje się naprawy PDR i jakie są ich koszty?

Metody PDR mogą być używane w sytuacji, w której lakier nie został w żaden sposób uszkodzony – nie pojawiły się ani odspojenia, ani pęknięcia czy głębokie, sięgające metalu rysy. Naprawa nie jest możliwa na elemencie naprawianym, a zwłaszcza jeśli był szpachlowany. Jakakolwiek interwencja spowoduje pęknięcie szpachli i lakieru. Najczęściej stosuje się je przy niewielkich wgnieceniach powstałych wskutek szkód parkingowych czy intensywnych opadów gradu. Ważne, aby nie doszło do rozciągnięcia blachy. Sprawdzamy to wstępnie, porównując stosunek szerokości wgniecenia do jego głębokości. Nie powinien on przekraczać proporcji 10 do 1. Przykładowo przy wgnieceniu o szerokości 3 cm jego ugięcie to max. 3 mm.

Naprawy bezlakierowe sprawdzają się zwłaszcza także przy elementach, które trudno wymienić bez ich wycinania – np. dachach czy błotniki tył.Naprawa wgnieceń Sulechów

Plusem stosowania tej technologii jest uniknięcie konieczności demontażu poszczególnych elementów, co wpływa nie tylko na skrócenie czasu – nawet do kilkunastu-kilkudziesięciu minut, ale też na niższe koszty naprawy. Trzeba jednak pamiętać, że ich poziom jest zawsze uzależniony od wielkości i ilości wgnieceń na elemencie. W porównaniu z tradycyjnymi metodami naprawy blacharskiej i lakierowaniem metody PDR są jednak wielokrotnie tańsze.

Opłacalność i korzyści z naprawy PDR

Najważniejsze korzyści. Naprawiany element nie posiada żadnych śladów uszkodzeń. Nie jest lakierowany, więc pozostaje oryginalny lakier, nie dochodzi do zwiększenia grubości lakieru, odpada także problem ze źle dobranym kolorem. To wszystko wpływa na ograniczenie utraty wartości auta np. przy odsprzedaży.

Koszt naprawy i wartość auta po naprawie PDR w sumie jest znacznie bardziej opłacalny niż naprawa tradycyjna i wartość auta po naprawie inwazyjnej nawet najlepiej wykonanej.Naprawa wgnieceń Sulechów

Copyright 2019 Motor Auto Service

AB Automotive Sp. z o.o.

NIP:9731068276

REGON: 384907136

Created with Webwave CMS

Relacja z odnowienia Mercedesa W123 300D

Zlecenie klienta obejmowało prace blacharsko-lakiernicze. Niezbędne okazało się wspawanie nowych elementów wewnętrznych progów oraz podłogi, które były całkowicie skorodowane. Przyczyną takiego stanu była woda, którą nasiąknęły od spodu maty wygłuszające. Po naprawieniu elementów blacharsko zostały zakonserwowane, udrożniono odpływy wody oraz naklejono maty wygłuszające odporne na nasiąkanie wodą. Takie zabezpieczenie powinno zapewnić długą ochronę przed korozją elementów.

Kolejnym elementem zlecenia były rdzewiejące doły drzwi. Niezbędny był demontaż elementów wraz z ich elementami wewnętrznymi tak, aby nie uszkodzić oryginalnych części. Po oględzinach i oczyszczeniu ze skutków poprzednich napraw można było pospawać elementy. Spoiny blach zostały uszczelnione, a wnętrza drzwi zabezpieczone warstwą wosku elastycznego.

W następnym etapie prac naprawiona została podłoga bagażnika, wnęka drzwi pasażera, błotnik tylne oraz inne drobne uszkodzenia blach zgodnie z metodami opisanymi powyżej.

W końcowym etapie zostały wykonane prace lakiernicze. Aby maksymalnie zabezpieczyć elementy naprawiane w pierwszej kolejności wykonano natrysk epoksydu. Dzięki temu uzyskana powierzchnia będzie stanowiła ochronę przed w sytuacji, gdy dojdzie do uszkodzeń powłoki zewnętrznej i szpachlówka zacznie nasiąkać wodą. Bez takiej konserwacji nawet drobny ubytek wywoła duże zniszczenia pod powierzchnią lakieru, ponieważ szpachlówki mają właściwości higroskopijne i chłoną wodę. Do wyrównania większych powierzchni dołów drzwi użyto  szpachlu z aluminium, który jest bardzo odporny na temperaturę (minimalizuje się ryzyko pęknięć). Warstwa szpachlówki wykończeniowej została pokryta podkładem wypełniającym i ponownie podkładem epoksydowym w technologii „mokro na mokro” przed lakierowaniem.

Gotowy wypolerowany lakier został zabezpieczony woskiem.

Etapy kompleksowej renowacji blacharsko-lakierniczej: 

1. Odbiór samochodu autolawetą

2. Oczyszczenie karoserii z rdzy za pomocą środków chemicznych oraz piaskowania/sodowania.

3. Natrysk epoksydu, który pełni rolę zabezpieczenia na czas naprawy blacharskiej

4. Naprawa blacharska - wycinanie dziurawych części karoserii i wspawanie reparaturek. Jeżeli reparaturki nie są dostępne dorabiamy potrzebne elementy samodzielnie.

5.Położenie mas uszczelniających na stykach blach

6. Natrysk drugiej warstwy epoksydu po pracach blacharskich.

7. Zabezpieczenie wnętrza oraz podwozia - w kolorze.

7. Spasowanie elementów karoserii do szpachlowania

8. Szpachlowanie i podkładowanie

9. Lakierowanie i prace polerskie

10. Dostarczenie gotowej karoserii do klienta.

Fiat Spider 124 - kompletna renowacja blacharsko-lakiernicza

  1. pl
  2. de
  3. en
Lakiernik Sulechów Zielona Góra Świebodzin Babimost Cigacice

48 661 971 308

Auto serwis

GALERIA - Renowacje